سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طلوع ستاره درخشانی در مشرق که مانند ماه بدرخشد.

قرآن هدیه ی الهی است که خداوند با فرود آوردن آن بر پیامبر اسلام به انسان منت نهاده . قرآن نوری است که دلها را روشن می سازد،داروئی است که دردها را درمان میکند وسینه ها را شفا میدهد معجزه ای است که انسان را از غفلت در می آورد .

دوران ظهور دوران انتقام .... - طلوع ستاره درخشانی در مشرق که مانند ماه بدرخشد.

زهره صفی آریان
طلوع ستاره درخشانی در مشرق که مانند ماه بدرخشد. قرآن هدیه ی الهی است که خداوند با فرود آوردن آن بر پیامبر اسلام به انسان منت نهاده . قرآن نوری است که دلها را روشن می سازد،داروئی است که دردها را درمان میکند وسینه ها را شفا میدهد معجزه ای است که انسان را از غفلت در می آورد .

 

آیت الله نجم الدین طبسی، استاد درس خارج مهدویت در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انتقام گیرنده خون حسین(ع) امام عصر(ع) است، گفت: قرآن کریم در این رابطه می فرماید: "و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلا یسرف فی القتل" هر کس مظلوم کشته شد ما سلطه، سلطنت و قدرت انتقام را به ولی او می دهیم.
وی با بیان اینکه این مسئله اختیاری است که خدا به ولی هر کس داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امام حسین(ع) مظلومانه به شهادت رسیدند، انتقام خونش را باید اولادش بگیرند این درحالی است که هیچ زمینه ای برای فرزندانش فراهم نشد.
آیت الله طبسی بااشاره به ادامه ظلم ها به اهل بیت(ع) تصریح کرد: بعد از قیام امام حسین(ع) و در زمان امامان بعدی زمینه ای برای انتقام از خون امام فراهم نشد و دوران ستم و خفقان ادامه داشت. به طوری که امامان نیز از این گزند در امان نبودند.
استاد درس خارج مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه این زمینه در دوران حکومت امام عصر(عج) فراهم خواهد شد، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از القاب امام عصر(ع) منتقم و انتقام گیرنده است، زمانی که دوران حکومت جهانی امام زمان(ع) فرا می رسد، زمینه برای انتقام به وجود می آید.
وی امنیت را یکی از برکات ظهور امام عصر(عج) دانست و بیان داشت: امام رضا(ع) در این خصوص در روایتی می فرمایند: در زمان ظهور اگر خون مسلمانی در مشرق زمین به ناحق ریخته شود و در مغرب زمین کسی از این مساله ناراحت نشود در قتل او شریک است.
آیت الله طبسی ادامه داد: امروز کسانی که خود را مسلمان می نامند مانند تکفیری ها و غیره تا به حال نه تنها شهادت امام حسین(ع) را محکوم نمی کنند بلکه هنوز از ظالم نیز دفاع می کنند که نشان می دهند هنوز زمان انتقام از خون امام فراهم نشده است.
استاد درس خارج مهدویت ادامه داد: این افراد هنوز امام حسین(ع) را به عنوان کسی که علیه حکومت عدل قیام کرده است محکوم می کنند به این کشتار فجیع در روز عاشورا راضی هستند.
وی با بیان اینکه دوران ظهور دوران انتقام است، اظهارداشت: امام زمان(ع) ظهور می کنند تا از همین باقی مانده ها و تفاله های واقعه عاشورا انتقام بگیرد، چراکه انتقام حق است.
آیت الله طبسی بااشاره به بحث رجعت در دوران ظهور، خاطرنشان کرد: یکی از مراحل ظهور امام زمان(ع) رجعت و بازگشت امامان و قاتلان آنهاست و این به این معنی است که قاتلان امام حسین(ع) در عصر رجعت برمی گردند تا صاحب الزمان از آنها انتقام بگیرد.




تاریخ : شنبه 92/9/2 | 7:6 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان
.: Weblog Themes By Slide Skin:.